Kahrolası Empati !



Başlık biraz sert oldu ama içerikten korkmayın :) İlk önce Empatiyi hatırlayalım empati:Empati, bir insanın, kendisini karşısındaki insanın yerine koyarak onun duygularını ve düşüncelerini doğru olarak anlamasıdır.

Geçenlerde arkadaşlarla takılırken muhabbete daldık ve empatiden konu açıldı.Tabi ben bu empati olayıyla fazla haşir neşir olmadığım için konuşanları dikkatlice dinledim neyse bu olaydan sonra günler geçti bu empati olayı iyice kafama takıldı gördüğüm her acınır,yoksul… kişilerle yer değiştirdim gerçekten çok ilginç hisler yaşadım.Çok ilginç duygular yaşadım şuanda bulunduğum durum için Allaha bir kere daha şükür ettim.

Deneyimleri kalırsa empati o kadarda iyi değil şimdi belki bana kızabilir ama şöyle düzeltiyim uygulandığı kişiler hep aynı standartlarda veya hayallerindeki insanlar gerçek şu empati karşısındaki insanın yerine kendini koymaktı ama genelikleyerine koydukları isnasanlar milyoner,tirilyoner,polis,avukat,mühendis,işçi,memur… ve bu insanların düzenli maaşlar evleri arabaları var. Ama empatiyi uygularken neden hep hayalerimizdeki insanlar veya gülgibi geçilenlerin yerine koyuyoruz ?

Bu konuyu bende çok düşündüm bi aralar baya kafa yordum çoğu kişiden empati hakkında ne düşündükleri hangi insanların yerine kendilerini koyduklarını sordum.Ve düşündüğüm cevapları aldım bir Allahın kuluda demezki bazı fakirlerin veya yoksulların yerine kendimi koyuyorum ve haline çok üzülüyorum diyeni.

Anlatmak istediğimi galiba size verdim.Kısaca hiç havalanmaya gerek yok ben empati kuruyorum insanların derdin anlıyorum demeye Empati kuracaksan tam kuracaksın o zaman bakalım kendini nasıl hissediyorsun.


Load disqus comments

0 yorum